Rozvoj sociálnych služieb s použitím telekomunikačných technológiíÍ
Doba so sebou prináša možnosť využívať telekomunikačné technológie aj v sociálnych službách. Čo to znamená? Veľakrát sa nám stáva, že sa o svojho blízkeho bojíme v čase našej neprítomnosti. Riešením môže byť práve využitie telekomunikačných technológií. Osadením komunikačného boxu so samostatne rozmiestneným tlačidlami v domácnosti, či využitím smart hodiniek sa dokáže spojiť s dispečingom v prípade potreby. Samozrejmosť je senzor pádu, ktorý pri páde a následnej strate vedomie zasiela hlásenie dispečingu a ten následne vzniknutú situáciu rieši. Systém monitoringu a rýchlej pomoci je vhodný nielen pre seniorov ale aj zdravotne znevýhodnené osoby. Takýto systém by mal byť dostupný ako ponúkaná služba aj v rámci centier integrovanej sociálno-zdravotnej starostlivosti, ktoré patria medzi moje priority.